Що таке ОСББ та порядок організації та створення
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ОСББ
Загальні збори - вищий орган управління ОСББ:
-
обирає правлінні та ревізійну комісію
-
затверджує річний кошторис доходів і витрат (в т.ч. розмір платежів на утримання і ремонт загального майна) та звіт на його виконання;
-
визначає розмір винагороди членів правління ОСББ;
-
утворює спеціальні фонди, в т.ч. резервний фонд;
-
вносить зміни і доповнення до Статуту ОСББ;
-
розглядає скарги на дії правління ОСББ та ревізійної комісії;
-
затверджує і вносить зміни в правила внутрішнього розпорядку, положення про оплату праці штатного персоналу ОСББ;
-
визначає напрями використання доходів від господарської діяльності;
-
приймає рішення про отримання позикових коштів, включаючи банківські кредити;
-
приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію ОСББ;
Якщо це не порушує права та інтереси співвласників, то загальні збори ОСББ:
-
приймає рішення про придбання, продаж, передачу, обмін, оренду спільного майна;
-
приймає рішення про зведення господарських та інших будівель.
Правління - виконавчий орган ОСББ:
-
обирається загальними зборами членів ОСББ;
-
керує поточною діяльністю;
-
складає проект річного кошторису доходів і витрат та звіт про його виконання, надає їх на затвердження членам ОСББ на загальних зборах;
-
розпоряджається коштами відповідно до затвердженого загальними зборами кошторисом;
-
укладає договір управління, а також договори на обслуговування і ремонт спільного майна;
-
контролює своєчасність внесення встановлених обов'язкових платежів;
-
веде діловодство.
Голова правління:
-
обирається з числа членів правління;
-
забезпечує виконання рішень правління;
-
дає вказівки і розпорядження в межах своєї компетенції;
-
виносить на затвердження загальних зборів положення про оплату праці штатного персоналу;
-
підписує платіжні документи і здійснює заходи, які не вимагають схвалення правління.
Ревізійна комісія:
- обирається з членів ОСББ, які не є членами правління;
-
проводить ревізію фінансової діяльності не рідше одного разу на рік;
-
надає на загальні збори звіт про фінансову діяльність, висновок про річний кошторис, і розмірах обов'язкових платежів і внесків.
ОСББ:
– є юридичною особою, яка створюється відповідно до закону;
– має печатку із своїм найменуванням;
– має інші необхідні реквізити, а також розрахункові рахунки в установах банку;
– є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками;
– відповідає за своїми зобов’язаннями коштами і майном об’єднання, від свого імені набуває майнові і немайнові права та обов’язки, виступає позивачем та відповідачем у суді;
– не несе відповідальності за зобов’язаннями співвласників.
ОСББ може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному (більше 4-х) будинку (багатоквартирних будинках).
Для створення об’єднання скликаються установчі збори.
Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.
Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.
Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.
Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування (“за” чи “проти”).
Установчі збори приймають рішення про створення об’єднання і затверджують його статут. (форма статуту типова, затверджується мінжитлокомунгоспом).
Державна реєстрація об’єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Установчі документи об’єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа.
У разі створення об’єднання власниками квартир та/або нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках голосування співвласників щодо створення такого об’єднання проводиться у порядку, передбаченому цією статтею, за кожним багатоквартирним будинком окремо. Результати голосування визначаються окремо для кожного багатоквартирного будинку.
Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.